søndag 7. mars 2010

Mot Finnmarksløpet

Tromsquest er over, og selv om jeg kom langt etter 1. plassen var jeg godt fornøgd med innsatsen til hundene. Iår var det meget gode løyper og et knirkefritt arrangement. Neste år blir vinteren mere stabil her nord, og løpet arrangeres i januar.

De 8 hundene jeg skal bruke blir tatt ut i morgen, og jeg har vel 10 aktuelle, så det er jo rein luksus i forhold til alle tidligere tider.

Mange har meldt seg av Finnmarksløpet av ymse grunner. Det er nok også de som melder seg av grunnet konkurransejaget, at de ikke har følelsen av å ha et topp 5 spann, og slik har det blitt... Blir mitt 3. Finnmarksløp, og håper at løpet fullføres på en god måte, d.v.s blant de 20 beste. Treninga går sin gang, og det kjøres bare småturer, og planen var en litt lengre tur idag. Været har gått litt av hengslene i dag og det var +10 varmegrader på dagen. Det ble heller en skitur der løype til hvalpene ble tråkket opp, og etterpå en hvalpetur. Ellers var det årets første båltur med hundespann på lørdagen, og det kjentes deilig, og må gjentas mye oftere i framtida.

Neste år er under planlegging, og da er det desverrre slik at noen hunder må ut. Regner med at jeg selger 2 hunder. Disse selges etter Pasvitrail. Nå har jeg kjørt og trent 5 av Wenche Offerdal sine hunder, og de er vel antakelig på salg de også iogmed at hun tar en lengre pause. Som tidligere sagt skal jeg ha 14 i trening til høsten, samt hvalpekullet etter Nøtta. (satser på hannhvalper, og tispene selges)
Dersom Finnmarksløpet gjennomføres blir det Paviktrail med 12-spann. Gleder meg til å ha med 2 unghunder som det forventes mye av.

Ingen kommentarer: